Marketing Finlandin Riikka-Maria Lemminki ympäristöpääkaupunkitittelistä: ”Lahtelaisten pitäisi olla ylpeitä, että titteli on Lahden eikä Helsingin”

riikka maria lemminki marketing finland

– Nyt on lahtelaisten paikka näyttää, että osataan tehdä yhdessä asioita, kiteyttää Marketing Finland -järjestön toimitusjohtaja Riikka-Maria Lemminki Radio Voiman haastattelussa.

Lahti on Euroopan Vihreä pääkaupunki vuonna 2021.

Valtakunnallinen edunvalvontajärjestö Marketing Finland on mainontaa ostavien yritysten ja yhteisöjen edunvalvontajärjestö. Lahtelainen Riikka-Maria Lemminki istuu myös Lahti Regionin hallituksessa.

Haastattelun alussa Lemminki kertoo markkinoinnin trendeistä ja Lahden markkinoinnista. Kolmannessa osassa (n. 12 min kohdalla) keskustelun aiheena on vuoden 2021 Vihreä pääkaupunki.  EU:n komissio on valinnut vihreitä pääkaupunkeja vuodesta 2010 alkaen. Lahti sai tittelin kolmannella hakukerralla.

Aiemmin palkinnon ovat voittaneet esimerkiksi Oslo, Tukholma, Kööpenhamina, Bristol ja Hampuri.

– Nyt on näytön paikka, että osaamme tehdä Lahdessa yhdessä asioita. Pitäisi olla ylpeä, että titteli on Lahden eikä Helsingin, sanoo Lemminki ja viittaa muihin Pohjoismaihin, joissa titteli on myönnetty pääkaupungille.

Lemminki myös painottaa, että nyt tarvitaan tekoja ja vihreä pääkaupunki -tittelin merkitys pitää saada jalkautettu lahtelaisille esimerkiksi koulujen ja urheiluseurojen kautta.

– Ei possu muutu muuksi, jos sille laittaa huulipunaa. Nyt tarvitaan yhteistä tekemistä ja tekoja, Lemminki painottaa.

Podcastista selviää, mitä Riikka-Maria Lemminki sanoo Lahden  Vihreä pääkaupunkihankkeen johtajan rekrytointiprosessista.

Audio icon Lataa podcast (39.7 MB)